Thursday, February 22, 2007

Weersveranderingen

Sinds het extreem koude weer en het weeralarm van vorige week is het weer compleet omgeslagen naar bijna Nederlandse omstandigheden. Het is enkele graden boven nul, de sneeuw in de stad is aan het smelten en de zwevers zijn weer volop aanwezig. Vanaf vrijdag wordt het wel weer (iets) kouder, ongeveer -3.

De afgelopen 2 dagen heb ik stage gelopen in het Sick Kids Hospital. Dit hield voor mij kortgezegd in dat ik onder andere een uur een baby in de houtgreep moest houden (beweging zorgt voor slechte plaatjes) en dat er radioactief over me heen geplast is. Al met al een bijzondere ervaring.

De avonden heb ik gevuld met het bezoeken van de lokale kroeg, Fox & Fiddle. Hier kan je onder andere Poutine krijgen. Dit heerlijke Quebecaanse 'gerecht' van patat met gesmolten kaas en jus is een goede bodem voor de vele biertjes die daar te krijgen zijn. Als de Raptors, Argonauts, Maple Leafs of de Blue Jays spelen is dit goed te volgen op de vele schermen.

Morgen gaan we hondensleeen ten noord-oosten van Toronto. Deze typisch Canadese activiteit wordt niet gedaan door Canadezen, alleen door toeristen (vergelijkbaar met de CN Tower bezoeken).

2 comments:

Anonymous said...

He buurman. Waar moet ik mn email adres invullen? Het heeft me een halve werkdag gekost om mezelf up te deten en daar is de baas niet blij mee.
Zo te zien heb je het wel naar je zin. Als ik die sneeuw zo zie krijg ik toch wel een vreemd verlangen naar kou.
Ik hoor dat je Willy hebt losgelaten in het hele huis? Ik ben er 18mrt weer en zal mn best doen het te reinigen voor je terug bent, maar dat zal wel moeilijk worden :P.
Lators!!!

Anonymous said...

Snik het regent hier.. Alleen het is hier gelukkig iets warmer, ongeveer 25 graadjes! HIHI XX Sig